Nyheter

Vårens städdag är nu bokad, vi ser fram emot att tillsammans med er fixa fint i området den 10 maj.

Äntligen, nu är alla laddstolparna till elbil helt klara att använda. Roligt att möjligheten nu finns i området för laddning. Mer information om detta hittar du under rubriken laddstolpe för elbil.

Ett tips är att registrera sin mail adress under mina sidor hos Fastum, dels kan ni då få information från dom, men vi i styrelsen kan också ladda ner en fil med mail adresserna och vid viktig info maila ut den till alla boende som registret sin mail adress.

Lås är nu bytt till bastun, information om bastun, pris osv finns under rubriken bastu.

Gårdslokalen ska underhållas och skötas av samfällighetens styrelse. Den ska användas optimalt för medlemmar. Under 2024 har fasad åtgärdats, byte av dålig panel och ommålning och tak tvättats och setts över. Invändigt behöver lokalen underhållas. På stämman tog vi beslut om att återställa lokalen invändigt så den ska kunna hyras ut för ex kalas osv, se protokoll från stämman för mer information. Tyvärr så har våra kostnader ökat både efter skatteverkets ändringar av moms för samfälligheten, det har inneburit att det underhåll som redan pågick under detta år, soprum, fasad gårdslokal m.m ökade i kostnad med 25%, än vad vi planerat för. Men även andra löpande kostnader har ökat. Detta innebär då att gårdslokalen invändigt behöver skjutas fram.

Teknisk förvaltning; Utöver det arbete som vår gårdsansvarig utför har vi i styrelsen tecknat avtal med HSB Södertörn för teknisk förvaltning. I avtalet ingår det månadsrondering av området, plocka skräp, månadskontroll av lekplats och sandlådor (självklart har vi alla fortsatt ansvar att inte slänga skräp i vårat område). Vi i styrelsen har nu också möjlighet att kontakta HSB för åtgärd av fel på samfällighetens gemensamhets ytor. För att fakturan ska skickas till samfälligheten så måste det vara ordinarie ledamöter som gjort felanmälan.

Om du som husägare vill ha använda dig av tjänsten och anlita HSB för arbeten/felanmälan gällande ditt hus så kan du göra det, du får då fakturan till dig och ska bekosta det själv. Du behöver då själv ha dialog med HSB om vad det är för arbete du vill ha utfört/åtgärd av fel, kostnad osv , du ringer då 08-608 68 00. Styrelsen kommer inte vara involverad i att du anlitar HSB för åtgärd i ditt hus, kostnad för utfört arbete osv.

Preliminära datum; för styrelsesammanträden 2025 är den 10/4, 27/4, 15/6, 31/8, 21/9, 26/10, 23/11, 14/12 för att anmäla frågor till mötena så mailar ni dom 14 dagar innan mötena till info@viltpasset.se. Nytt från 2024 är att alla medlemmar kan läsa styrelsens protokoll under mina sidor, dokument i Fastums portal, ni kan alla logga in på mina sidor med mobilt bank ID.

Vi uppdaterar vår hemsida; vi vill gärna ha era synpunkter på vad ni saknar på hemsidan, maila alexandra@viltpasset.se och caroline@viltpasset.se om ni har några idéer.