Laddstolpe till el/hybridbil

I området finns det 16 parkeringar med laddpunkter för el/hybridbilar. Dessa finns på platser 4063-4068c på parkeringsyta 3 och på platser 4115–4122 på parkeringsyta 7. 15 av dessa är på ordinarie alt extra p-platser som då bara kan användas av er som innehar dessa platser alternativt era gäster om ni startar laddning med ert användarkonto. På plats 4122 så finns det möjlighet för gäster, boende som inte önskar ha en egen laddpunkt och allmänheten att mot gästtaxa + förbrukning av el engångsladda sin bil.

Laddarna är 22 kw, beroende på vilket typ av batteri man har i bilen, väder eller kyla och värme utomhus osv så tar det cirka 3–5 h för en fulladdning.

För närvarande är det 2 laddpunkter lediga på p-plats 4063-4068c, och 2 laddpunkter lediga på p-plats 4115–4122. Detta innebär dock inte att p-platserna är lediga, önskar ni en laddpunkt så behöver ni byta er ordinarie alternativt om ni har eran extra p-plats. Beroende på vilken parkeringsyta ni har den platsen så flyttas din plats till en med laddpunkt. Byter ni in en plats på P1-4 så får ni en plats på 4063-4068c(förutsatt att det då finns lediga laddpunkter kvar), byter ni en plats på P5-7 så får ni en plats med laddpunkt på 4115-4121(förutsatt att det finns lediga laddpunkter kvar.

För anmälan av intresse för laddpunkt för el/hybrid bil kontaktar ni styrelsen på info@viltpassets.se.

Företaget som har investerat i infrastrukturen, sköter underhåll, sätter priser osv heter Wattif. När ni anmält intresse till styrelsen för laddplats så flyttar vi i styrelsen din plats och meddelar Wattif vilken mail som ska kopplas till din laddpunkt från vilket datum. Du ska då följa instruktionen nedan, när allt detta är gjort så är då din laddstolpe aktiverad och ”låst” till den mail/användarkonto du skapat.

Priset är för närvarande en fast summa på 59 kr/månad för appen, betaltjänst och kundservice, per kWh kostar det 4,99 kr för den el du sedan förbrukar.

Bifogat finner du instruktionerna:

  1. Ladda ner appen Wattif EV från Google Play eller AppStore
  2. Registrera ett konto
  3. Registrera ett giltigt betaltkort
  4. Starta laddningen via app, scanning av QR-kod eller blipp av RFID-kort

Skulle det vara så att du behöver få hjälp med att komma igång i början så går det bra att ringa deras kundtjänst via 0771 555 100, det har öppet dygnet runt. Man hittar också telefonnumret i appen. 

Här hittar du även en informationsbroschyr:  document